Faq
 

Poniżej zamieszczamy Najczęściej Zadawane Pytania dotyczące świadczonych przez nas usług dostępu do sieci Internet. Jeżeli mają Państwo pytanie na które nie znaleźliście poniżej odpowiedzi, prosimy o przesłanie go na adres info@oslink.pl lub kontakt z nami.

Ile wynosi aktualna opłata za podłączenie do sieci Internet oraz ile będzie wynosiła opłata abonamentowa?
Aktualne opłaty za podłączenie oraz dostęp podane są w cenniku. W przypadku trwania promocji, gdy ceny na ulotce reklamowej doręczonej Państwu różnią się od tych podanych w cenniku, wiążące są ceny z ulotek reklamowych.
Czy istnieje jakiś minimalny okres czasu na który należy zawrzeć umowę o świadczenie usług?
Umowy o świadczenie usług standardowo zawierane są na czas nieokreślony z dwumiesięcznym okresem wypowiedzenia umowy.
Czy istnieje możliwość zawieszenia świadczenia usług na pewien okres czasu?
Możliwe jest nieodpłatne zawieszenie świadczenia usług na okres do dwóch miesięcy w ciągu roku.
Jak szybko jesteście w stanie podłączyć mnie do Internetu?
W przypadku użytkowników indywidualnych (np. domy jednorodzinne, szeregowce) znajdujących się w zasięgu naszej sieci jesteśmy w stanie uruchomić łącze w terminie do maksymalnie 30 dni. W przypadku użytkowników mieszkających w podłączonych już budynkach wielorodzinnych, znajdujących się na obszarze sieci osiedlowych, przyłącze wykonujemy w ciągu 10 dni.
Czy opłata instalacyjna uwzględnia konfigurację komputera do pracy w sieci?
Tak, w ramach opłaty instalacyjnej konfigurujemy komputer użytkownika do pracy w sieci. Zastrzegamy sobie jednak możliwość odstąpienia od konfiguracji komputera w przypadku gdy zainstalowane jest na nim nietypowe oprogramowanie, użytkownik nie dysponuje wersją instalacyjną systemu operacyjnego lub też wystąpiły inne, wyjątkowe czynniki uniemożliwiające przeprowadzenie konfiguracji.
Czy wystawiacie faktury dla firm? Czy opłaty są inne dla podmiotów gospodarczych?
Oczywiście, za świadczone przez nas usługi wystawiamy faktury VAT. Podmiotom gospodarczym proponujemy rozszerzony w stosunku do osób fizycznych zakres usług - aktualne ceny dostępne są w cenniku.
Gdzie jest dostępny regulamin świadczenia usług oraz wzór umowy abonenckiej?
- Regulamin świadczenia usług dostępny jest tutaj. - Wzór umowy abonenckiej dostępny jest tutaj. Dokumenty zapisane są w formacie PDF (Portable Data Format) - do ich odczytania potrzebny jest darmowy program Adobe Acrobat Reader który można pobrać tutaj.
Czy mój komputer nadaje się do pracy w sieci? Co muszę mieć zainstalowane, aby korzystać z Internetu?
Aby komputer typu PC działał w sieci niezbędne jest wyposażenie go w kartę sieciową 10 Mbps lub 10/100 Mbps ze złączem RJ-45 (kabel tzw. skrętka). Możliwe jest wydzierżawienie od nas karty sieciowej na czas świadczenia usługi za jednorazową opłatą 48,00 PLN (brutto).
Czy działacie legalnie? Czy używany przez was sprzęt radiowy jest bezpieczny i spełnia odpowiednie normy?
Oczywiście. Usługi dostępu do sieci Internet oraz usługi transmisji danych świadczymy na podstawie odpowiedniego zgłoszenia do Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Sprzęt radiowy którego używamy, jest naszej własnej konstrukcji, został przebadany w Laboratorium Instytutu Łączności w Warszawie i posiada odpowiednie dokumenty potwierdzenia zgodności z normami EN.
Czy możliwe jest uzyskanie tzw. stałego publicznego adresu IP?
Tak, jest to możliwe, związane jest to jednak z dodatkowymi opłatami abonamentowymi. W przypadku zainteresowania tego typu usługą prosimy o kontakt z nami.
Czy mogę podłączyć do sieci więcej niż jeden komputer?
Owszem, pod warunkiem, że jest to komputer należący do użytkownika oraz znajduje się w lokalu do którego doprowadzone jest zakończenie sieciowe. Zgodnie z regulaminem świadczenia usług nie można podłączać do zakończenia sieciowego komputerów osób trzecich. Reasumując - można podłączyć dowolną liczbę własnych komputerów u siebie w domu, nie można natomiast podłączyć sąsiada.
Czy muszę mieć podłączoną linię telefoniczną?
Nie, nie trzeba posiadać żadnej innej linii. Doprowadzamy sygnał przy pomocy własnych urządzeń i kładziemy własne niezależne kable, zakańczając je odpowiednimi gniazdami.


Mamy nadzieję że powyższe pytania i odpowiedzi pozwolą rozwiać Państwa ewentualne wątpliwości dotyczące świadczonych przez nas usług. W przypadku dodatkowych pytań prosimy o przesyłanie ich na adres info@oslink.pl lub kontakt z nami - na każde odpowiemy indywidualnie.